TippvagnFliegl
DHKS 390 27m³ Asphaltprofi Thermo
Tippvagn
Fliegl
DHKS 390 27m³ Asphaltprofi Thermo
fast pris exklusive moms
45 790 €
Skick
Ny
Plats
Triptis 

Visa bilder
Visa karta
Pris och plats
fast pris exklusive moms
45 790 €
- Säljarens plats:
- Oberpöllnitzer Straße 8, 07819 Triptis, Tyskland

Ring
Tekniska detaljer
- Tomvikt:
- 5 600 kg
- Maximal lastvikt:
- 29 400 kg
- Totalvikt:
- 35 000 kg
- Axelkonfiguration:
- 3 axlar
- Däcksstorlek:
- 385/65 r22.5
Erbjudandets detaljer
- Förtecknings-ID:
- A8265341
- Referensnr.:
- 20589988
- Senast uppdaterad:
- den 2024.10.22
Beskrivning
Ytterligare information
Chassi för semitrailer tippvagn
Finkornsstålsvetsad konstruktion i lättviktsutförande, vändskiva med utbytbar 2-tums kingpin
Patenterad välvd frontslutning
Teleskopstöd i mitten, avställning med last ej möjlig, vid avställd position måste fordonet stå lutande bakåt.
Hjulklossar med hållare
Fällbart underkörningsskydd
Halvskalsstänkskärmar
Pedsi Rix Sjpfx Ablsgu
Integrerad stänkskärmsfäste, stenavvisande ytbehandling
Stänklapp bakom sista axeln, asfaltsutförande, gångjärn fästat vid stänkskärm, möjlighet att hänga upp upptill, stänkskärm kortad
Bogserkrok bak
Axlar & fjädring
SAF trumbromsaxlar
Axelar/fjädring laseruppmätt, minskar däckslitage och bränsleförbrukning
Axlar i terrängutförande
Luftfjädring
1:a axeln automatisk lyftaxel, inkl. tvångssänkning och startassistans, aktivering 3x bromsning (startassistans fungerar upp till 30% axellastöverträdelse och maxhastighet 25 km/h)
Varmförzinkad mekanism för lyftaxel, 10 års garanti mot genomrostning
Bromssystem
Tvålednings tryckluftsbromssystem, färgkodad rördragning för enkel service.
Fjäderparkbroms
2 förväxlingsfria kopplingshuvuden fram, utan förbindningsledning
EBS, elektroniskt bromssystem med EBS-uttag fram, utan förbindningskabel
Observera: Släpet får endast dras av dragfordon som säkerställer ABS-funktion!
Med lyft- och sänkningsventil
Fordonets körstabilitetssystem
Hjul och däck
385/65 R22.5, fabrikat enligt tillverkarens val
Stålfälgar, fabriksilver
Elektronik
24 volt, flerfackslyktor, sidledes gula LED-lampor
2 vita positionsljus fram
2 vit/röda filhållningsljus bak
2 x 7-poliga, förväxlingsfria uttag fram utan förbindningskabel
Hydraulik
Högtryckscylinder max 250 bar, med HDK-skruvmuff, fast del, NW 48 mm (utan slanganslutning)
Manövreras hydrauliskt via lastbilens kraftuttag
Flak
Rundflak i Stone Master-design av mycket slitstarkt HB 400/450-stål. Lutande frontvägg med yttre hydraulik och uppstigning vid frontvägg.
Membran-baklucka
Baklucka som pendelklapp, utvändig med dubbelkroksspärr. 2 klämskruvar med vingmuttrar nedtill på sidorna.
Sidor genomgående 4 mm tjocka, botten 4/5 mm tjock, slitage- och viktoptimerad konstruktion.
Flak i isolerat utförande, Fliegl Asphalt Profi Thermo, flaket isolerat fram, sida, botten och bak med Fliegl Isotherm.
BASIC-täckning, presenningsbeklädnad
Ståplattform med uppstigning, anslutningsplåt för luft/elektrik och broms med stort utrymme för bästa möjliga hanterbarhet.
Rullpresenning på höger sida, med centrallåsning till vänster
Instruktioner för drift
Vid transport av salt, kalk etc rekommenderas tippscylinder med hårdförkromad kolvstång för att förhindra korrosion och skador.
Den angivna totalvikten är tekniskt möjlig; beroende på last kan den totala vikten inte uppnås inom tillåtna axel-, stöd- och kopplingslaster. (Dåliga köregenskaper vid felaktig lastfördelning är möjliga)
Registreringsland/skyltar
Tyskland
Med Dekra-intyg och dokumentation (enligt §13 EG - FGV)
Påbyggnadsstyrka enligt EN 12642
24/7 service hotline
Tillverkarintyg för termofordon enligt RS 10 - 2013
Förberedd för enkelradiga registreringsskyltshållare
Konturmarkering
Annonsen översattes automatiskt och vissa översättningsfel kan ha inträffat.
Chassi för semitrailer tippvagn
Finkornsstålsvetsad konstruktion i lättviktsutförande, vändskiva med utbytbar 2-tums kingpin
Patenterad välvd frontslutning
Teleskopstöd i mitten, avställning med last ej möjlig, vid avställd position måste fordonet stå lutande bakåt.
Hjulklossar med hållare
Fällbart underkörningsskydd
Halvskalsstänkskärmar
Pedsi Rix Sjpfx Ablsgu
Integrerad stänkskärmsfäste, stenavvisande ytbehandling
Stänklapp bakom sista axeln, asfaltsutförande, gångjärn fästat vid stänkskärm, möjlighet att hänga upp upptill, stänkskärm kortad
Bogserkrok bak
Axlar & fjädring
SAF trumbromsaxlar
Axelar/fjädring laseruppmätt, minskar däckslitage och bränsleförbrukning
Axlar i terrängutförande
Luftfjädring
1:a axeln automatisk lyftaxel, inkl. tvångssänkning och startassistans, aktivering 3x bromsning (startassistans fungerar upp till 30% axellastöverträdelse och maxhastighet 25 km/h)
Varmförzinkad mekanism för lyftaxel, 10 års garanti mot genomrostning
Bromssystem
Tvålednings tryckluftsbromssystem, färgkodad rördragning för enkel service.
Fjäderparkbroms
2 förväxlingsfria kopplingshuvuden fram, utan förbindningsledning
EBS, elektroniskt bromssystem med EBS-uttag fram, utan förbindningskabel
Observera: Släpet får endast dras av dragfordon som säkerställer ABS-funktion!
Med lyft- och sänkningsventil
Fordonets körstabilitetssystem
Hjul och däck
385/65 R22.5, fabrikat enligt tillverkarens val
Stålfälgar, fabriksilver
Elektronik
24 volt, flerfackslyktor, sidledes gula LED-lampor
2 vita positionsljus fram
2 vit/röda filhållningsljus bak
2 x 7-poliga, förväxlingsfria uttag fram utan förbindningskabel
Hydraulik
Högtryckscylinder max 250 bar, med HDK-skruvmuff, fast del, NW 48 mm (utan slanganslutning)
Manövreras hydrauliskt via lastbilens kraftuttag
Flak
Rundflak i Stone Master-design av mycket slitstarkt HB 400/450-stål. Lutande frontvägg med yttre hydraulik och uppstigning vid frontvägg.
Membran-baklucka
Baklucka som pendelklapp, utvändig med dubbelkroksspärr. 2 klämskruvar med vingmuttrar nedtill på sidorna.
Sidor genomgående 4 mm tjocka, botten 4/5 mm tjock, slitage- och viktoptimerad konstruktion.
Flak i isolerat utförande, Fliegl Asphalt Profi Thermo, flaket isolerat fram, sida, botten och bak med Fliegl Isotherm.
BASIC-täckning, presenningsbeklädnad
Ståplattform med uppstigning, anslutningsplåt för luft/elektrik och broms med stort utrymme för bästa möjliga hanterbarhet.
Rullpresenning på höger sida, med centrallåsning till vänster
Instruktioner för drift
Vid transport av salt, kalk etc rekommenderas tippscylinder med hårdförkromad kolvstång för att förhindra korrosion och skador.
Den angivna totalvikten är tekniskt möjlig; beroende på last kan den totala vikten inte uppnås inom tillåtna axel-, stöd- och kopplingslaster. (Dåliga köregenskaper vid felaktig lastfördelning är möjliga)
Registreringsland/skyltar
Tyskland
Med Dekra-intyg och dokumentation (enligt §13 EG - FGV)
Påbyggnadsstyrka enligt EN 12642
24/7 service hotline
Tillverkarintyg för termofordon enligt RS 10 - 2013
Förberedd för enkelradiga registreringsskyltshållare
Konturmarkering
Annonsen översattes automatiskt och vissa översättningsfel kan ha inträffat.
Leverantör
Observera: Registrera dig gratis eller logga in, för att få tillgång till all information.
Registrerad sedan: 2006
Skicka förfrågan
Telefon & Fax
+49 36482... annonser
Din annons har raderats framgångsrikt
Ett fel har uppstått






