LåglastarsläpvagnFAYMONVILLE
MAX100-N-4X-9.30-(CS)
Låglastarsläpvagn
FAYMONVILLE
MAX100-N-4X-9.30-(CS)
Tillverkningsår
2025
Skick
Ny
Plats
Landsberg 

Visa bilder
Visa karta
Uppgifter om maskinen
- Maskinbeskrivning:
- Låglastarsläpvagn
- Tillverkare:
- FAYMONVILLE
- Modell:
- MAX100-N-4X-9.30-(CS)
- Tillverkningsår:
- 2025
- Skick:
- ny
Pris och plats
- Säljarens plats:
- Justus-von-Liebig-Straße 37, 86899 Landsberg, Tyskland
Ring
Tekniska detaljer
- Totalvikt:
- 50 960 kg
- Maximal lastvikt:
- 40 017 kg
- Axelkonfiguration:
- 3 axlar
Erbjudandets detaljer
- Förtecknings-ID:
- A19638061
- Senast uppdaterad:
- den 2025.07.24
Beskrivning
Teknisk beskrivning
Svanhals:
Svanhals med bakåtlutande avfasning ca 750 mm x 10°.
3 par surrningsöglor (LC 5 000 daN).
Hårdt träbeläggning 30 mm tjock.
Lastyta:
5 par utåt fällbara surrningsöglor (LC 5 000 daN).
3 par utåt fällbara surrningsöglor (LC 10 000 daN).
1 par liggande surrningsöglor fram på lastytan (LC 10 000 daN).
Hårdt träbeläggning ca 48 mm tjock, över axlarna durkplåtsbeläggning.
Stödbensystem:
JOST stödbensystem (mekaniskt) med 2-växlad växellåda för 24 t lyftkapacitet (50 t testlast).
Däck:
Däck 205/65 R17.5 enligt tillverkarens val.
TPMS:
TPMS däcktrycksövervakningssystem enligt ECE R 141.
Dataöverföring till dragbil sker via standardiserat EBS-gränssnitt enligt ISO 11992. För att indikationen ska vara korrekt måste dragbilen kunna ta emot och visa denna data.
Knjdpfsw Dl Hqex Aa Esc
Axlar:
BPW-axlar, två fasta axlar och två styrande efterföljande axlar, luftfjädrade, med trumbromsar, med lyft-/sänkningsfunktion. De efterstyrda axlarna har elektromagnetiskt backningslås, aktiveras via backväxel eller manuellt. Axellåsverktyg.
Bromssystem:
WABCO bromssystem enligt EU-föreskrifter med EBS-E (4S3M), utan anslutningsledningar till dragfordonet.
Elsystem:
Elsystem enligt EU-föreskrifter, LED-belysning 24 volt ASPÖCK-NORDIK (ASS3). Alla LED-sidomarkeringslampor blinkar med körriktningsvisaren. ASPÖCK-UNIBOX på främre anslutningslist med uttag 24N, 24S & 15-pol. Anslutning enligt ISO:
24N ISO-1185
24S ISO-3731
15-polig ISO-12098
Stålkonstruktion:
Stålkonstruktion i höghållfast finkornsstål.
Stålkvaliteter:
– S355J2+N/S355MC (sträckgräns 355 MPa)
– S690QL/S700MC (sträckgräns 690 MPa).
Lackering:
Hela stålkonstruktionen blästras automatiskt med slunghjulsanläggning efter svetsning. Andra blästringen med korund för optimal vidhäftning av ytbehandlingssystemet. HRM-metallisering av hela fordonschassit med ZINACOR 850 (85% zink/15% aluminium) för bästa korrosionsskydd. Slutlig lackering med 2 lager 2K-täckfärg, enfärgat i valfri NCS enligt RAL-system 841GL. Bakparti metalliserad och lackerad i RAL 9010 (rent vitt). Ingen metalliclack tillåten. Lackuppbyggnaden testad i saltspraytest enligt ISO 9227-NSS. Försegling av hålrum med specialvax.
Tillval inkluderat
2" koningsbult
En galvaniserad stålfrontvägg.
Gul-röda luftkopplingar på den galvaniserade främre anslutningslisten.
2 st hjulklossar med hållare på frontväggen.
Fäste bak på svanhalsen för ALU-påkörningsramper.
Samt ytterligare tillval.
Annonsen översattes automatiskt och vissa översättningsfel kan ha inträffat.
Svanhals:
Svanhals med bakåtlutande avfasning ca 750 mm x 10°.
3 par surrningsöglor (LC 5 000 daN).
Hårdt träbeläggning 30 mm tjock.
Lastyta:
5 par utåt fällbara surrningsöglor (LC 5 000 daN).
3 par utåt fällbara surrningsöglor (LC 10 000 daN).
1 par liggande surrningsöglor fram på lastytan (LC 10 000 daN).
Hårdt träbeläggning ca 48 mm tjock, över axlarna durkplåtsbeläggning.
Stödbensystem:
JOST stödbensystem (mekaniskt) med 2-växlad växellåda för 24 t lyftkapacitet (50 t testlast).
Däck:
Däck 205/65 R17.5 enligt tillverkarens val.
TPMS:
TPMS däcktrycksövervakningssystem enligt ECE R 141.
Dataöverföring till dragbil sker via standardiserat EBS-gränssnitt enligt ISO 11992. För att indikationen ska vara korrekt måste dragbilen kunna ta emot och visa denna data.
Knjdpfsw Dl Hqex Aa Esc
Axlar:
BPW-axlar, två fasta axlar och två styrande efterföljande axlar, luftfjädrade, med trumbromsar, med lyft-/sänkningsfunktion. De efterstyrda axlarna har elektromagnetiskt backningslås, aktiveras via backväxel eller manuellt. Axellåsverktyg.
Bromssystem:
WABCO bromssystem enligt EU-föreskrifter med EBS-E (4S3M), utan anslutningsledningar till dragfordonet.
Elsystem:
Elsystem enligt EU-föreskrifter, LED-belysning 24 volt ASPÖCK-NORDIK (ASS3). Alla LED-sidomarkeringslampor blinkar med körriktningsvisaren. ASPÖCK-UNIBOX på främre anslutningslist med uttag 24N, 24S & 15-pol. Anslutning enligt ISO:
24N ISO-1185
24S ISO-3731
15-polig ISO-12098
Stålkonstruktion:
Stålkonstruktion i höghållfast finkornsstål.
Stålkvaliteter:
– S355J2+N/S355MC (sträckgräns 355 MPa)
– S690QL/S700MC (sträckgräns 690 MPa).
Lackering:
Hela stålkonstruktionen blästras automatiskt med slunghjulsanläggning efter svetsning. Andra blästringen med korund för optimal vidhäftning av ytbehandlingssystemet. HRM-metallisering av hela fordonschassit med ZINACOR 850 (85% zink/15% aluminium) för bästa korrosionsskydd. Slutlig lackering med 2 lager 2K-täckfärg, enfärgat i valfri NCS enligt RAL-system 841GL. Bakparti metalliserad och lackerad i RAL 9010 (rent vitt). Ingen metalliclack tillåten. Lackuppbyggnaden testad i saltspraytest enligt ISO 9227-NSS. Försegling av hålrum med specialvax.
Tillval inkluderat
2" koningsbult
En galvaniserad stålfrontvägg.
Gul-röda luftkopplingar på den galvaniserade främre anslutningslisten.
2 st hjulklossar med hållare på frontväggen.
Fäste bak på svanhalsen för ALU-påkörningsramper.
Samt ytterligare tillval.
Annonsen översattes automatiskt och vissa översättningsfel kan ha inträffat.
Leverantör
Observera: Registrera dig gratis eller logga in, för att få tillgång till all information.
Registrerad sedan: 2019
Skicka förfrågan
Telefon & Fax
+49 8191 ... annonser
Din annons har raderats framgångsrikt
Ett fel har uppstått