TippvagnFliegl
DHKS 390 24,5 m³ Asphaltprofi Thermo
Tippvagn
Fliegl
DHKS 390 24,5 m³ Asphaltprofi Thermo
fast pris exklusive moms
44 600 €
Skick
Ny
Plats
Triptis 

Visa bilder
Visa karta
Pris och plats
fast pris exklusive moms
44 600 €
- Säljarens plats:
- Oberpöllnitzer Straße 8, 07819 Triptis, Tyskland
Ring
Tekniska detaljer
- Totalvikt:
- 35 000 kg
- Tomvikt:
- 5 300 kg
- Maximal lastvikt:
- 29 700 kg
- Axelkonfiguration:
- 3 axlar
- Däcksstorlek:
- 385/65 r22.5
Erbjudandets detaljer
- Förtecknings-ID:
- A8265338
- Referensnr.:
- 20589987
- Senast uppdaterad:
- den 2024.10.22
Beskrivning
Ytterligare information
Chassie för semitrailer tippvagn
Finkornsstål svetskonstruktion i lättviktsutförande, sadelplatta med utbytbar 2" kungsbult
Patenterad välvd frontavslutning
Teleskopstöd i mitten, frånkoppling med last är ej möjlig, fordonet måste stå lutande bakåt i frikopplat tillstånd.
Hjulklossar med hållare
Fällbart underkörningsskydd
Halvskalsstänkskärmar
Integrerad stänkskärmsfäste med stenavvisande yta
Stänklapp bakom sista axeln, asfaltsutförande, monterad med gångjärn på stänkskärmen, upphängbar högst upp på stänkskärmen, stänkskärmen förkortad
Bärgningskrok bak
Axlar & Fjädring
SAF trumbromsaxlar
Axel-/chassigeometri laserjusterad för minskning av däckslitage och bränsleförbrukning
Axlar i terrängutförande
Luftfjädring
1:a axel är automatiskt lyftbar, inklusive tvångssänkning och startassistans – aktivering genom att bromsa tre gånger (startassistans fungerar upp till en axelbelastningsöverskridning på 30 % och maxhastighet 25 km/h)
Varmförzinkad lyftaxelmekanism med 10 års rostskyddsgaranti
Bromssystem
Tvålednings tryckluftsbromssystem, färgkodad ledningsdragning för smidigt underhåll.
Fjäderlagsbroms/parkeringsbroms
2 förväxlingsfria kopplingshuvuden fram, utan anslutningsledningar
EBS: Elektroniskt bromssystem med EBS-uttag fram, utan anslutningskabel
OBS! Släpvagnen får endast dras av dragbilar som garanterar ABS-funktion!
Med lyft- och sänkningsventil
System för ökad körstabilitet
Hjul och däck
385/65 R22.5, fabrikat enligt tillverkarens val
Stålfälgar, fabriksfärg silver
Elektrik
24 volt, flerfackslampor, sidomarkeringsljus med gula LED
2 vita positionsljus fram
2 vita/röda sidomarkeringsljus bak
2 x 7-poliga förväxlingsfria uttag fram, utan anslutningskabel
Hydraulik
Högtryckscylinder max. 250 bar med HDK-skruvkoppling, fast del, nominell bredd 48 mm (utan slanganslutning).
Manövrering hydrauliskt via lastbilens kraftuttag
Skålar
Stål rundflak i Stone Master-design av mycket slitstarkt HB400/450-stål. Snedställd frontvägg med utsida hydraulik och stege.
Membranbaklucka
Baklucka som pendelgrind, utvändig monterad med dubbla krokförslutningar. 2 klämskruvar med vred nedtill på sidorna.
Sidoväggar genomgående 4 mm tjocka, botten 4/5 mm, slitstyrke- och viktoptimerad konstruktion.
Flak utförd som isolerad version, Fliegl Asphalt Profi Thermo, mulde isolerad fram, sida, botten och bak med Fliegl Isotherm.
BASIS-överdrag, kapellsystem
Ståplattform med uppgång, anslutningsplåt för luft/el och broms med generöst utrymme för bästa möjliga användning.
Rullkapell höger, med centrallåsning till vänster.
Driftsinstruktioner
För transporter av salt, kalk etc. rekommenderas en tippcylinder med hårdförkromad kolvstång för att förhindra angrepp och rost genom transporterat gods.
Den angivna totalvikten är tekniskt möjlig, men beroende på last uppnås denna endast om tillåtna axel-, stöd- och sadelbelastningar efterlevs (felaktig lastfördelning kan leda till dåliga köregenskaper)
Godkänningsland/skyltar
Tyskland
Med Dekra-besiktning och intyg (enligt §13 EG-FGV)
Karossens hållfasthet enligt EN 12642
24/7 service-hotline
Tillverkarcertifikat för termofordon enligt RS 10 - 2013
Kodpfoi Rix Isx Aa Ejdu
Förberedd för enradig nummerskyltshållare
Konturmarkering
Annonsen översattes automatiskt och vissa översättningsfel kan ha inträffat.
Chassie för semitrailer tippvagn
Finkornsstål svetskonstruktion i lättviktsutförande, sadelplatta med utbytbar 2" kungsbult
Patenterad välvd frontavslutning
Teleskopstöd i mitten, frånkoppling med last är ej möjlig, fordonet måste stå lutande bakåt i frikopplat tillstånd.
Hjulklossar med hållare
Fällbart underkörningsskydd
Halvskalsstänkskärmar
Integrerad stänkskärmsfäste med stenavvisande yta
Stänklapp bakom sista axeln, asfaltsutförande, monterad med gångjärn på stänkskärmen, upphängbar högst upp på stänkskärmen, stänkskärmen förkortad
Bärgningskrok bak
Axlar & Fjädring
SAF trumbromsaxlar
Axel-/chassigeometri laserjusterad för minskning av däckslitage och bränsleförbrukning
Axlar i terrängutförande
Luftfjädring
1:a axel är automatiskt lyftbar, inklusive tvångssänkning och startassistans – aktivering genom att bromsa tre gånger (startassistans fungerar upp till en axelbelastningsöverskridning på 30 % och maxhastighet 25 km/h)
Varmförzinkad lyftaxelmekanism med 10 års rostskyddsgaranti
Bromssystem
Tvålednings tryckluftsbromssystem, färgkodad ledningsdragning för smidigt underhåll.
Fjäderlagsbroms/parkeringsbroms
2 förväxlingsfria kopplingshuvuden fram, utan anslutningsledningar
EBS: Elektroniskt bromssystem med EBS-uttag fram, utan anslutningskabel
OBS! Släpvagnen får endast dras av dragbilar som garanterar ABS-funktion!
Med lyft- och sänkningsventil
System för ökad körstabilitet
Hjul och däck
385/65 R22.5, fabrikat enligt tillverkarens val
Stålfälgar, fabriksfärg silver
Elektrik
24 volt, flerfackslampor, sidomarkeringsljus med gula LED
2 vita positionsljus fram
2 vita/röda sidomarkeringsljus bak
2 x 7-poliga förväxlingsfria uttag fram, utan anslutningskabel
Hydraulik
Högtryckscylinder max. 250 bar med HDK-skruvkoppling, fast del, nominell bredd 48 mm (utan slanganslutning).
Manövrering hydrauliskt via lastbilens kraftuttag
Skålar
Stål rundflak i Stone Master-design av mycket slitstarkt HB400/450-stål. Snedställd frontvägg med utsida hydraulik och stege.
Membranbaklucka
Baklucka som pendelgrind, utvändig monterad med dubbla krokförslutningar. 2 klämskruvar med vred nedtill på sidorna.
Sidoväggar genomgående 4 mm tjocka, botten 4/5 mm, slitstyrke- och viktoptimerad konstruktion.
Flak utförd som isolerad version, Fliegl Asphalt Profi Thermo, mulde isolerad fram, sida, botten och bak med Fliegl Isotherm.
BASIS-överdrag, kapellsystem
Ståplattform med uppgång, anslutningsplåt för luft/el och broms med generöst utrymme för bästa möjliga användning.
Rullkapell höger, med centrallåsning till vänster.
Driftsinstruktioner
För transporter av salt, kalk etc. rekommenderas en tippcylinder med hårdförkromad kolvstång för att förhindra angrepp och rost genom transporterat gods.
Den angivna totalvikten är tekniskt möjlig, men beroende på last uppnås denna endast om tillåtna axel-, stöd- och sadelbelastningar efterlevs (felaktig lastfördelning kan leda till dåliga köregenskaper)
Godkänningsland/skyltar
Tyskland
Med Dekra-besiktning och intyg (enligt §13 EG-FGV)
Karossens hållfasthet enligt EN 12642
24/7 service-hotline
Tillverkarcertifikat för termofordon enligt RS 10 - 2013
Kodpfoi Rix Isx Aa Ejdu
Förberedd för enradig nummerskyltshållare
Konturmarkering
Annonsen översattes automatiskt och vissa översättningsfel kan ha inträffat.
Leverantör
Observera: Registrera dig gratis eller logga in, för att få tillgång till all information.
Registrerad sedan: 2006
Skicka förfrågan
Telefon & Fax
+49 36482... annonser
Din annons har raderats framgångsrikt
Ett fel har uppstått