Diesel truckarKalmar
DCG 160-12
Diesel truckar
Kalmar
DCG 160-12
Tillverkningsår
2023
Skick
Ny
Plats
Crailsheim 

Visa bilder
Visa karta
Uppgifter om maskinen
Pris och plats
- Plats:
- Crailsheim
- uthyrning:
- är möjligt
Ring
Tekniska detaljer
- Lastkapacitet:
- 16 000 kg
- Lyfthöjd:
- 4 540 mm
- Total längd:
- 8 090 mm
Erbjudandets detaljer
- Förtecknings-ID:
- A20047130
- Referensnr.:
- g06127
- Senast uppdaterad:
- den 2025.09.26
Beskrivning
· Spårvidd (c-c), fram – bak (mm): 1855 – 1960
· Vändradie, yttre – inre (mm): 5175 – 600
· Höjd vid lutad hytt, max. EGO-hytt, OHG (mm): 3395
· Bredd vid lutad hytt, max. EGO-hytt, OHG (mm): 3380
· Min. arbetsgångsbredd för 90° stapling (mm): 8770
· Gaffelstativlutning, framåt – bakåt (°): 5 – 10
· Sidoförskjutning ± vid bredd över gaffelblad (mm): 415 – 1530
· Axelbelastning fram, utan last (kg): 10500
· Axelbelastning fram, med nominell last (kg): 35800
Dkodpfx Aexd Hk Ijglju
· Axelbelastning bak, utan last (kg): 11900
· Axelbelastning bak, med nominell last (kg): 2600
· Lufttryck (Mpa) hydraulservo – ratt
· Typ – bromsade hjul: oljekylda lamellbromsar ("Wet disc brakes") – drivhjul
· Typ – bromsade hjul: torra, fjädrade skivbromsar – drivhjul
· Max. hydraultryck (Mpa): 18
· Hydrauloljevolym (l): 220
· Bränsletankvolym (l): 170
· AdBlue-volym* (l): 15
· Motor, effekt enligt ISO 3046 – vid varvtal (kW – rpm): 164/233 – 2200
· Vridmoment enligt ISO 3046 – vid varvtal (Nm – rpm): 945 – 1500
· Antal cylindrar – cylindervolym (cm³): 6 – 6702
· Bränsleförbrukning, normal körning (l/h): 8-10
· Koppling, typ: momentomvandlare
· Växellåda, typ: hydrodynamisk powershift
· Antal växlar, framåt – bakåt: 3 - 3
· Generator, typ – effekt (W): AC-1960
· Startbatteri: spänning – kapacitet (V – Ah): 2×12 – 150
· Ergonomiskt ratt: Justerbar och kan även vinklas åt sidan. Detta minskar förarens belastning vid körning och backning.
· Komfortabla pedaler: Ett nytt, flexibelt och säkert pedalsystem med justerbar pedalvinkel. Förbättrad ergonomi och minimerad belastning på förarens fötter.
· Högpresterande vindrutetorkare: Ger 90% täckning av den välvda framrutan. Torkare för takruta är också integrerade.
· Ergonomisk multifunktionsstol: Rotationsbar och helintegrerad.
· Klimatpaket: Fullständigt och flexibelt klimatsystem som uppfyller de höga kraven för den klimatklassade EGO-hytten. Större luftintag. Enkel filterersättning fram på maskinen. Fullständig komfort tack vare utmärkt dimensionerade och konstruerade komponenter.
· Förarkonsol: Enkel inställning, anpassning, användning och förståelse. Alla nödvändiga reglage, strömbrytare, spakar och indikatorer är lättåtkomliga för effektivt arbete.
· Förarpult: Optimal enhet för förare som använder miniratten eller styrspaken. Integrerade växlingsknappar.
För bästa ergonomi obegränsat justerbar och individuellt testad. Den ergonomiska ratten kan fällas framåt utan att sikten försämras.
· Optimerad sikt: Helt ny öppen design. Med smarta profiler och välvda fram- och bakrutor. Optimerad sikt från alla vinklar – med exceptionellt god sikt diagonalt både framåt och bakåt. Starkt ute-känsla.
· Cummins nya dieselmotorer för EU Steg IIIB / EPA Tier 4i: Den nya Cummins-dieselplattformen kombinerar kyld avgasrecirkulation med ett förbättrat högtrycks common rail-system (HPDR) och partikelfilter. Detta möjliggör en renare och effektivare förbränning, vilket ger upp till fem procent lägre bränsleförbrukning utan avkall på prestandan.
Annonsen översattes automatiskt och vissa översättningsfel kan ha inträffat.
· Vändradie, yttre – inre (mm): 5175 – 600
· Höjd vid lutad hytt, max. EGO-hytt, OHG (mm): 3395
· Bredd vid lutad hytt, max. EGO-hytt, OHG (mm): 3380
· Min. arbetsgångsbredd för 90° stapling (mm): 8770
· Gaffelstativlutning, framåt – bakåt (°): 5 – 10
· Sidoförskjutning ± vid bredd över gaffelblad (mm): 415 – 1530
· Axelbelastning fram, utan last (kg): 10500
· Axelbelastning fram, med nominell last (kg): 35800
Dkodpfx Aexd Hk Ijglju
· Axelbelastning bak, utan last (kg): 11900
· Axelbelastning bak, med nominell last (kg): 2600
· Lufttryck (Mpa) hydraulservo – ratt
· Typ – bromsade hjul: oljekylda lamellbromsar ("Wet disc brakes") – drivhjul
· Typ – bromsade hjul: torra, fjädrade skivbromsar – drivhjul
· Max. hydraultryck (Mpa): 18
· Hydrauloljevolym (l): 220
· Bränsletankvolym (l): 170
· AdBlue-volym* (l): 15
· Motor, effekt enligt ISO 3046 – vid varvtal (kW – rpm): 164/233 – 2200
· Vridmoment enligt ISO 3046 – vid varvtal (Nm – rpm): 945 – 1500
· Antal cylindrar – cylindervolym (cm³): 6 – 6702
· Bränsleförbrukning, normal körning (l/h): 8-10
· Koppling, typ: momentomvandlare
· Växellåda, typ: hydrodynamisk powershift
· Antal växlar, framåt – bakåt: 3 - 3
· Generator, typ – effekt (W): AC-1960
· Startbatteri: spänning – kapacitet (V – Ah): 2×12 – 150
· Ergonomiskt ratt: Justerbar och kan även vinklas åt sidan. Detta minskar förarens belastning vid körning och backning.
· Komfortabla pedaler: Ett nytt, flexibelt och säkert pedalsystem med justerbar pedalvinkel. Förbättrad ergonomi och minimerad belastning på förarens fötter.
· Högpresterande vindrutetorkare: Ger 90% täckning av den välvda framrutan. Torkare för takruta är också integrerade.
· Ergonomisk multifunktionsstol: Rotationsbar och helintegrerad.
· Klimatpaket: Fullständigt och flexibelt klimatsystem som uppfyller de höga kraven för den klimatklassade EGO-hytten. Större luftintag. Enkel filterersättning fram på maskinen. Fullständig komfort tack vare utmärkt dimensionerade och konstruerade komponenter.
· Förarkonsol: Enkel inställning, anpassning, användning och förståelse. Alla nödvändiga reglage, strömbrytare, spakar och indikatorer är lättåtkomliga för effektivt arbete.
· Förarpult: Optimal enhet för förare som använder miniratten eller styrspaken. Integrerade växlingsknappar.
För bästa ergonomi obegränsat justerbar och individuellt testad. Den ergonomiska ratten kan fällas framåt utan att sikten försämras.
· Optimerad sikt: Helt ny öppen design. Med smarta profiler och välvda fram- och bakrutor. Optimerad sikt från alla vinklar – med exceptionellt god sikt diagonalt både framåt och bakåt. Starkt ute-känsla.
· Cummins nya dieselmotorer för EU Steg IIIB / EPA Tier 4i: Den nya Cummins-dieselplattformen kombinerar kyld avgasrecirkulation med ett förbättrat högtrycks common rail-system (HPDR) och partikelfilter. Detta möjliggör en renare och effektivare förbränning, vilket ger upp till fem procent lägre bränsleförbrukning utan avkall på prestandan.
Annonsen översattes automatiskt och vissa översättningsfel kan ha inträffat.
Leverantör
Observera: Registrera dig gratis eller logga in, för att få tillgång till all information.
Registrerad sedan: 2018
Skicka förfrågan
Telefon & Fax
+49 7951 ... annonser
Dessa annonser kan också vara av intresse för dig.
småannons

680 km
Dieseltruckar
KalmarDCG160-12
KalmarDCG160-12
småannons

899 km
Diesel truckar
KalmarDCG160-12
KalmarDCG160-12
småannons

1 340 km
Diesel truckar
KalmarDCG 160-12
KalmarDCG 160-12
småannons

899 km
Diesel truckar
KalmarDCG160-12
KalmarDCG160-12
småannons

1 340 km
Diesel truckar
KalmarDCG 160-12
KalmarDCG 160-12
småannons

1 340 km
Diesel truckar
KalmarDCG 160-12
KalmarDCG 160-12
småannons

1 340 km
Diesel truckar
KalmarDCG 160-12
KalmarDCG 160-12
småannons

1 340 km
Diesel truckar
KalmarDCG 160-12
KalmarDCG 160-12
småannons

1 340 km
Diesel truckar
KalmarDCG 160-12
KalmarDCG 160-12
småannons

1 340 km
Diesel truckar
KalmarDCG 160-12
KalmarDCG 160-12
Din annons har raderats framgångsrikt
Ett fel har uppstått